Dag 01 Ankara

15 oktober 2022 - Ankara, Turkije

Ankara. Het is hier een uur later, 22:42 uur. We verblijven in het Manhattan hotel, dat ligt buiten het centrum, langs een grote verkeersweg met verlaten bedrijvigheid. Osman is onze gids voor de komende twee weken. (Hij woonde in Amsterdam tot zijn 13e en is daarna, in 1985, met zijn vader en moeder en de andere kinderen teruggegaan naar Turkije. ) Met vijf anderen heb ik al op het vliegveld kennisgemaakt, een iemand is al twee dagen in Ankara o.a. vanwege een archeologische vindplaats, een nabij gelegen graafheuvel in Gordion (en idd heeft alles te maken met gordiaanse knoop). Hoewel het al laat is, lijkt het me leuk om hier in de buurt nog wat te gaan eten. Het wordt köfte. Als ik in gesprek ga met enkele andere, Turkse gasten, is de google-translator wel handig. Wifi is in het restaurant niet voorhanden. Ik krijg vervolgens twee berichtjes via 1200-nr dat mijn internetbundel uit voorzorg is geblokkeerd voor mobiel internet. Ik schijn dus in korte tijd voor 60,50 aan kosten voor internet aan het buitenland te hebben uitgegeven. Ik zit dus blijkbaar in EU zone 2, terwijl ik dacht dat Turkije ook onder zone 1 viel. Het betekent dat ik nu alleen via wifi kan communiceren. Ik heb een ruime kamer voor mijn eentje. Heerlijk na mijn Schotland-ervaring. Morgenvroeg ken unnen we vanaf 7 uur ontbijten en om 9 uur worden we bij het busje verwacht.

Aankomst vliegveld Ankara

Osman, onze gids

Hotellobby (met groep)Köfte

1. Dcve:
    15 oktober 2022
    Spannend P. Misschien hosten met n turk die wel 4g heeft. Gr dc
  2. Caroline:
    16 oktober 2022
    Goedemorgen Ankara! Fijn dat je goed bent aangekomen! Heb je zoveel opgeschept dat het eten niet meer op je bord paste? Internet gaat op die manier wel hard, roaming uitzetten? In ieder geval fijn dat het hotel beter was dan in Schotland. Ik krijg geen automatisch bericht dat je iets gepost hebt (trouwens wel aangemeld daarvoor), maar ik zal tussendoor kijken! Fijne dag en geniet!